Z dniem 12 listopada linie lotnicze Ryanair wprowadzają konieczność korzystania z aplikacji internetowej „myRyanair” w celu okazania karty pokładowej. Nie będzie można jej ani pobrać ani wydrukować.
Linie lotnicze tłumaczą swoją decyzję aspektami ekologicznymi oraz wygodą dla samych pasażerów. W aplikacji będzie znajdowało się więcej informacji, niż sama karta pokładowa, m.in. informacji o lotach i ich aktualizacji w czasie rzeczywistym czy alternatywnych wariantach lotów.
Przewoźnik twierdzi, iż obecnie już około 80 proc. pasażerów korzysta z aplikacji, tak więc korzystanie z aplikacji nie powinno stanowić problemu.
Może się tak zdarzyć np. w sytuacji, gdy podróżnych zgubi, uszkodzi lub wyładuje swojego tableta lub smartfona. Wówczas Ryanair zaznacza, że podróżni mogą poprosić o papierową kartę pokładową przy stanowiskach odprawy na lotnisku. Zostanie ona wydana bezpłatnie, pod warunkiem że pasażer dokonał odprawy online.
Źródło: visinfo24.pl
