Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    Mercosur: głosowanie w sprawie klauzul ochronnych przełożone na styczeń

    Chris Rea nie żyje. Zmarł w wieku 74 lat

    Nowy wariant grypy w Polsce. GIS: liczba zachorowań może się podwoić

    Facebook X (Twitter) Instagram
    visinfo24.pl | Twój portal informacyjny
    • Cytat dnia
    • Polska
    • Świat
    • Gospodarka
    • Kultura
    • Sport
    • Rozrywka
    Mapa Wydarzeń
    visinfo24.pl | Twój portal informacyjny
    Home»Świat»Polska na Expo 2025. Milion odwiedzających i trzy nagrody
    Świat

    Polska na Expo 2025. Milion odwiedzających i trzy nagrody

    Małgorzata Trojanek-ZeraMałgorzata Trojanek-Zera2025-10-140
    Zdjęcie: KPRM/Ministerstwo Rozwoju i Technologii

    Ponad milion odwiedzających, setki spotkań biznesowych i trzy międzynarodowe wyróżnienia – Polska zakończyła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace z sukcesem. Dla polskich przedsiębiorców to była wyjątkowa okazja, by otworzyć się na rynki Azji i pokazać światu, że Polska to kraj innowacji, jakości i kreatywności.

    Od kwietnia do października 2025 roku Pawilon Polski odwiedziło ponad 1 milion osób. W tym czasie odbyło się ponad 100 wydarzeń promujących polską gospodarkę, kulturę i technologie. Międzynarodowe Biuro Wystaw (BIE) w Paryżu, które nadzoruje organizację wystaw EXPO, przyznało Polsce złoto w kategorii „Exhibition Design” dla pawilonów samodzielnie budowanych o powierzchni do 1500 m2. Polska ekspozycja zdobyła też dwa prestiżowe wyróżnienia w konkursie World Expolympics – srebro za Best Exhibition / Display za instalację „Plantacja Idei” oraz brąz w kategorii Best Medium Pavilion. 

    Polska po raz kolejny udowodniła, że potrafi połączyć tradycję z nowoczesnością. Nasza obecność w Osace była wyraźnym sygnałem dla świata: polskie firmy są gotowe do globalnej ekspansji. Polska zakończyła EXPO 2025 w Osace z rekordowym zainteresowaniem, trzema międzynarodowymi nagrodami i – co najważniejsze – z nowymi szansami dla przedsiębiorców. To był pokaz siły polskiej gospodarki i kreatywności, która dziś jest naszą najlepszą wizytówką na świecie

    – podkreśla wiceminister rozwoju i technologii Michał Jaros.

    Polscy przedsiębiorcy na globalnej scenie

    Udział w EXPO był przede wszystkim platformą dla biznesu. To dla  przedsiębiorców zorganizowano m.in. Polsko-Japońskie Forum Eksportowe i Forum Inwestycyjne, które zgromadziły w sumie ponad 700 przedstawicieli firm i instytucji z obu krajów. Wydarzenia te stworzyły przestrzeń do rozmów o współpracy w sektorach: rolno-spożywczym, medycznym i farmaceutycznym, kosmetycznym, zielonych technologii oraz IT/FinTech.

    EXPO w Osace było dla polskich przedsiębiorców czymś więcej niż wystawą. Dzięki obecności w Japonii polskie firmy zyskały zaufanie partnerów z Azji, a to mam nadzieję będzie procentować  przez kolejne lata

    – podsumował wiceminister Michał Jaros.

    Polskie firmy mogły zaprezentować swój potencjał i osiągnięcia, innowacyjne rozwiązania i technologie, wymieniać się doświadczenia z zagranicznymi partnerami i nawiązywać nowe relacje biznesowe.

    „Plantacja Idei” – wizytówka polskiej innowacyjności

    Sercem polskiej ekspozycji była nagrodzona instalacja „Plantacja Idei”, prezentująca polskie technologie i projekty badawcze o globalnym potencjale. To właśnie tam zwiedzający mogli zobaczyć m.in. Bioniczną Trzustkę 3D stworzoną przez Polbionica S.A., ekologiczne technologie wodorowe, inteligentne rozwiązania transportowe czy nowatorskie kosmetyki naturalne.

    „Plantacja Idei” pokazała światu, że polskie innowacje mają nie tylko naukową, ale też biznesową wartość. Polska gospodarka rozwija się dzięki ludziom przedsiębiorczym, odważnym i innowacyjnym. Na Expo pokazaliśmy, że potrafimy konkurować jakością i pomysłowością. Sukces Pawilonu Polskiego to sukces naszych przedsiębiorców. Dzięki Expo polskie technologie zyskały globalną rozpoznawalność

    – mówi wiceminister Jaros.

    Polska kreatywność w sercu Japonii

    Pawilon Polski był jednym z najchętniej odwiedzanych. Drewniana architektura inspirowana naturą i nowoczesna multimedialna oprawa przyciągały uwagę odwiedzających z całego świata. Program wydarzeń obejmował zarówno prezentacje firm i regionów, jak i pokazy kultury, koncerty i warsztaty, dzięki czemu Polska zapisała się w pamięci Japończyków jako kraj nowoczesny, otwarty i pełen energii.

    Udział Polski w EXPO 2025 był efektem współpracy administracji rządowej, instytucji rozwoju i środowiska biznesowego. Wspólne działania przyniosły wymierne rezultaty – rozpoznawalność marki Polska w Azji znacząco wzrosła, a polskie firmy zyskały szansę na ekspansję w jednym z najtrudniejszych, ale i najbardziej perspektywicznych regionów świata.

    Źródło: KPRM/Ministerstwo Rozwoju i Technologii

    Małgorzata Trojanek-Zera

    Czytaj więcej

    Mercosur: głosowanie w sprawie klauzul ochronnych przełożone na styczeń

    2025-12-23

    Kryzys w relacjach Niemcy – Francja

    2025-12-22

    Donald Trump poinformował o blokadzie wenezuelskich tankowców

    2025-12-17
    Czytaj również

    Mercosur: głosowanie w sprawie klauzul ochronnych przełożone na styczeń

    2025-12-230 Views

    Chris Rea nie żyje. Zmarł w wieku 74 lat

    2025-12-230 Views

    Nowy wariant grypy w Polsce. GIS: liczba zachorowań może się podwoić

    2025-12-231 Views
    Nie przegap
    Świat 2025-12-23

    Mercosur: głosowanie w sprawie klauzul ochronnych przełożone na styczeń

    W Brukseli doszło do kolejnego zwrotu akcji wokół umowy handlowej z krajami Mercosur. Zapowiadane na…

    Chris Rea nie żyje. Zmarł w wieku 74 lat

    Nowy wariant grypy w Polsce. GIS: liczba zachorowań może się podwoić

    Wypadek w kopalni Pniówek. Zginęło dwóch górników

    Bądźmy w kontakcie
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    O Portalu
    O Portalu

    Twoje nowe źródło wiarygodnych informacji.
    Kultowa "Mapa Wydarzeń" powraca w nowej odsłonie.
    Największa baza lokalnych wydarzeń kulturalnych, sportowych oraz rozrywkowych.

    Codziennie aktualne informacje oraz nowe wydarzenia w Twojej okolicy na visinfo24.pl.

    E-mail: portal@visinfo24.pl

    Facebook X (Twitter) YouTube
    Kontakt

    Dział Sprzedaży i Marketingu
    marketing@visinfo24.pl

    Portal
    portal@visinfo24.pl

    Patronaty
    patronat@visinfo24.pl

    Adres Redakcji
    ZERA GROUP sp. z o. o.
    ul. Cieszyńska 434
    43-382 Bielsko-Biała

    Redaktor Naczelny
    Łukasz Zera
    Prezes Zarządu i Redaktor Naczelny

    Na skróty

    Polska

    Świat

    Gospodarka

    Kultura

    Rozrywka

    Sport

    Polityka Prywatności i RODO

    Reklama na portalu visinfo24.pl

    © 2025 ZERA GROUP sp. z o. o. | Designed by MARROB Studio Interactive.
    • Strona główna
    • Polska
    • Świat
    • Gospodarka
    • Kultura
    • Rozrywka
    • Sport

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.